کد ماوس


  • وب وهاب
  • چگونه عاشق مطالعه شویم؟ - کتابخانه روستای آبطویل
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    درباره وب

    جستجوی وب
    دیکشنری آنلاین
    پیج رنک
    مترجم وب
    ذکر ایام هفته
    آی پی کاربر
    برچسب‌ها وب

    چگونه عاشق مطالعه‌ شویم؟

    چگونه عاشق مطالعه‌ شویم؟

    اگر با مطالعه‌کردن مشکل دارید، در اینجا ایده‌هایی ارائه شده که این فرایند را برایتان سرگرم‌کننده و دلپذیر می‌کند. مهم نیست که امتحان مدرسه، آزمون رانندگی و یا امتحانی برای ارتقای موقعیت شغلی‌تان داشته باشید؛ ما با این مقاله کاری می‌کنیم که شما عاشق مطالعه‌کردن جزوات و فعالیت‌های مربوط به امتحان شوید.

    بخش 1: خود را آماده‌ی لذت‌بردن کنید

    خود را آماده‌ی لذت‌بردن کنید

    1. به خرید بروید. دفترچه‌ای بزرگ و زیبا تهیه کنید که جملات قصار در آن نوشته شده یا جلد مورد علاقه‌تان را داشته باشد. خودکارهای رنگارنگ، ماژیک، برگه‌های یادداشت و تمام موارد مورد نیاز برای مطالعه را نیز تهیه نمایید. این امر می‌تواند انگیزه‌ی شما را افزایش دهد.
    2. اتاقتان را مرتب کنید! معمولاً هنگامی که اتاق بهم‌ریخته است، تمایل به مطالعه کمتر می‌شود. درست است؟ قطعاً اتاق شلخته عاملی برای منحرف‌کردن ذهن است. بلافاصله آن را مرتب کرده و میز مطالعه‌ و قفسه‌ی کتاب‌هایتان را مرتب کنید تا لوازم موردنیاز برای مطالعه در جای خودشان قرار گیرند.
    3. میزتان را در مکان درستی قرار دهید. اگر سادگی را دوست دارید، موارد غیرضروری موجود روی میز مطالعه‌تان را دور بیاندازید. در عوض اگر طالب محلی دنج و بی‌ریا هستید، می‌توانید میزتان را در کنار سایر وسائل قرار دهید. به عنوان مثال، می‌توانید تخته‌ای در بالای میزتان نصب کنید و برگه‌های یادداشتتان را به آن بچسبانید.
    4. کامپیوتر خود را خاموش کنید. همین کار را برای تبلت و تلفن همراهتان نیز انجام دهید. اینترنت را به دست فراموشی بسپارید. اگر زیاد آنلاین می‌شوید، حساب‌های کاربری‌تان را حذف کنید. فقط بر روی آینده و برنامه‌ها/رویاهایتان تمرکز کنید.
    5. برای آماده‌سازی محیط، موسیقی پخش کنید. فهرستی از آهنگ‌های بی‌کلام جمع‌آوری کنید. می‌توانید ژانرهای مختلف موسیقی بی‌کلام را مدنظر داشته باشید. همواره در ابتدای کار فهرست آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را آماده کنید، زیرا در غیر این صورت پس از اتمام هر قطعه، باید دنبال قطعه‌ی بعدی بگردید.
    • هر کسی نمی‌تواند هنگام پخش موسیقی مطالعه کند؛ اگر فکر می‌کنید موسیقی تمرکزتان را بر هم می‌زند، این مرحله را نادیده بگیرید.
    1. مطمئن شوید که هنگام مطالعه درب اتاق بسته باشد. این امر باعث می‌شود که صدای بیرون و سایر اتاق‌ها داخل نشده و تمرکزتان حفظ شود.

    بخش 2: دوست‌داشتن ساعات مطالعه

    دوست‌داشتن ساعات مطالعه

    1. برای یادگیری درس بخوانید و فقط امتحان را مدنظر نداشته باشید. خیلی از دانش‌آموزان فکر می‌کنند که می‌بایست درس بخوانند تا شغل مناسبی پیدا کنند. اما این نکته، غلط است. درس‌های داده‌شده در مدرسه را دوست داشته باشید. به عنوان مثال تاریخ می‌تواند زیبا باشد، البته اگر تفکرتان را عوض کرده و فقط به فکر امتحان نباشید.
    2. از موضوع مورد مطالعه متنفر نباشید. می‌توان به راحتی از موضوع مورد مطالعه متنفر شد و آن را خسته‌کننده، سخت یا غیرمرتبط قلمداد کرد. درهرحال، هر موضوع لایه‌های چندگانه‌ای دارد که می‌بایست با کنارزدن آن‌ها، به قلب موضوع دسترسی پیدا کرد و در غیر این صورت، نمی‌توان موارد جذاب و چالش‌برانگیز آن را کشف نمود. همواره تلاش کنید که بخش‌های جذاب و جالب هر موضوع را کشف کنید.
    3. درک درست یک موضوع منافعی دارد که شما می‌بایست به آن فکر کنید. از جمله‌ی این منافع می‌توان به درک هدف زندگی، بهترین‌بودن در کلاس، دانستن چیزهای بیشتر و درک بهتر از جهان پیرامون اشاره نمود. هر درس و کلاس به گونه‌ای شکل گرفته که قطعه‌ای از یک پازل بزرگتر است.
    4. از خودکارها و برگه‌های یادداشت رنگارنگتان استفاده کنید. نکات مهم را روی برگه‌های یادداشت نوشته و آن را داخل دفترچه‌تان بچسبانید. از برگه‌های مرتبط به متنتان استفاده کنید. رنگ‌های مختلف باعث می‌شوند که موضوع، راحت‌تر در ذهنتان جا بیافتد و روحیه‌ی شما نیز با دیدن این رنگ‌های شاد بهتر می‌شود.
    5. در حین مطالعه میان‌وعده‌هایی را مصرف کرده و مقداری آبمیوه بنوشید.
    6. ساعات مطالعه‌تان را به اشتراک بگذارید. در صورتی که تمایل دارید، می‌توانید با دوستتان به صورت مشترک مطالعه کنید که همین امر موجب افزایش انگیزه و حمایت دوستتان از شما می‌شود. البته اگر دوستتان صرفاً باعث منحرف‌کردن ذهنتان می‌شود، می‌بایست یاد بگیرید که میان اوقات فراغت و ساعات مطالعه تفاوت قائل شوید.
    7. هر چند وقت یک‌بار به خودتان جایزه بدهید. این امر در زمانی که ماراتون مطالعه را در پیش دارید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ مثلاً زمانی که کنکور دارید یا می‌بایست پروژه‌ای را سروقت تحویل دهید. بدین‌ترتیب شما دو جایزه خواهید گرفت: یک جایزه همان یادگیری و قبول‌شدن در امتحان است و جایزه‌ی دیگر، موردی است که به خودتان قول داده‌اید.
    • جایزه‌هایی که می‌توانید به خودتان اختصاص دهید می‌تواند شامل تماشای یک فیلم یا سریال، رفتن به پاساژ با دوستان، گذران وقت با دوستان، درنظرگرفتن زمان بیشتر برای حیوانات خانگی و مواردی از این دست باشد.
    1. لذت ببرید! نباید میان یادگیری و لذت تفاوت قائل شوید. سعی کنید روزانه و بر اساس زندگی روزمره‌تان چیزهایی را یاد بگیرید. مثلاً اسم یک گل خاص را یاد بگیرید یا درباره‌ی تاریخچه‌ی محله‌تان جستجو کنید و … .

    نکات

    • اتاق و میز کارتان را تمیز نگاه دارید.
    • شما می‌توانید برای نشان‌دادن موضوع دفترچه‌تان، نقاشی مربوط به آن موضوع را روی آن بکشید. به عنوان مثال برای دفتر مربوط به درس «آناتتومی انسان» شکل بدن انسانی را بکشید که در حال توضیح‌دادن سیستم‌ها و اعضای خودش است.
    • مطالعه زیر نور سفید بهتر از نور زرد است.
    • نور مناسبی را برای میز کارتان مهیا کنید.
    • از حرکات کششی و ورزش‌های مشابه برای آزادشدن عضلاتتان استفاده کنید.
    • فلش‌کارت تهیه کنید و به کمک دوستانتان از خود امتحان بگیرید!
    • به رویاها و برنامه‌های خود فکر کرده و روی آن‌ها تمرکز کنید.
    • روی میز خود وسائل زیادی نگذارید، زیرا ذهن شما را منحرف می‌کنند.
    • سر کلاس به معلم خود گوش کنید. یادگیری در کلاس باعث می‌شود که به میزان مطالعه‌ی کمتری در بیرون از کلاس احتیاج داشته باشید و موارد پایه‌ای را فراموش کرده و سراغ بخش‌های جذاب‌تر بروید.
    • موبایل، اینترنت و وای‌فای خود را خاموش نگه دارید. روشن‌کردن این موارد می‌تواند منحرفتان کند.
    • مطمئن شوید که با هوشیاری و آمادگی کامل سر کلاس حاضر می‌شوید و خواب‌آلود نباشید.



    تاریخ : یکشنبه 96/4/11 | 8:31 صبح | نویسنده : طیبه خمیسی | نظر
    

  • paper | خرید بک لینک | اخبار وب
  • فروش Backlinks | sales Reporter