کد ماوس


  • وب وهاب
  • هفته کرامت - کتابخانه روستای آبطویل
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    درباره وب

    جستجوی وب
    دیکشنری آنلاین
    پیج رنک
    مترجم وب
    ذکر ایام هفته
    آی پی کاربر
    برچسب‌ها وب

    اول ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت ثامن الائمه شمس الشموس حضرت امام رضا (علیه السلام) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که مقارن است با 14 مرداد الی 24 مرداد 1395? به همین مناسبت جشن ها و مراسم خاصی توسط محبین و شیفتگان عصمت و طهارت در ایران و اقصی نقاط جهان برگزار می شود که در این مطلب به باز نشر آن می پردازیم.

     

    امام_رضا

     

    نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در قم

    همزمان با دهه کرامت، نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در

    قم با همکاری نهادها و دستگاههای فرهنگی استان قم برگزار می شود.

    به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، این جشنواره با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری آموزش و پرورش، سازمان صنایع و معادن، صدا و سیما، استانداری، سازمان برنامه و بودجه و معاونت امور بانوان استانداری این استان برگزار می‌شود.

    معرفی توانمندی های استان در حوزه مد و لباس،توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست اندکاران و فعالان این حوزه،حمایت از تولید ملی و ترغیب خانواده ها برای ورود کالای بومی به سبد خانوار،تلاش برای تلفیق طرح های نوین با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در حوزه پوشاک،مزیت سازی و رسانه ای کردن حرکت ها و فعالیت های تأثیر گذار در بخش ساماندهی مد و لباس و زمینه سازی برای شناسایی،معرفی،تعامل و مشارکت مؤسسات،اصناف،نهادها،ارگان ها،مراکز علمی آموزشی در زمینه مد و لباس از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد.

    این نمایشگاه در دو بخش مسابقه و آزاد فراخوان خود را اعلام کرده که در بخش مسابقه لباس اجتماع، مجلسی، فرم مدارس، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، پوشش سر و متعلقات و همچنین در بخش آزاد خانه‌های مد جهت شرکت در نمایشگاه حضور خواهند  داشت.

    گفتنی است نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی استان قم همزمان با دهه کرامت از 14 تا 24 مردادماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار می شود.

     

    امام_رضا

     

    اهدای فرش گل نرجس به آستان قدس رضوی

    بافندگان فرش در شهر دامنه فریدن در آستانه هفته کرامت، فرش گل نرجس را به آستان قدس رضوی تقدیم کردند.

    سرپرست بافندگان این فرش اظهار کرد: این قالی 12 متری در 120 رج و یک‌هزار و 200 گره در عرض بافته‌شده و در آن 22 رنگ به کار رفته که شامل 4 رنگ ابریشم و 4 رنگ خامه بوده و بهترین نخ‌های ابریشم در آن به کار رفته است.

    وی با بیان اینکه، 26 نفر در بافت این فرش کمک کردند، افزود: بافت این فرش در آستانه دهه کرامت سال 93 آغاز و در آستانه دهه کرامت سال 95 به پایان رسید.

    مباشری در پایان چنین حرکاتی را نشانه اعتقاد و ارادت بالای مردم فریدن و شهر دامنه به ائمه اطهار دانست و افزود: ان‌شاءالله فرش دوم که بافت آن در آینده آغاز خواهد شد، تقدیم حرم حضرت معصومه(س) در قم می‌شود.

     

    دهه_کرامت95

    همایش های بزرگداشت امامزادگان برگزار می شود

    ویژه برنامه های پنجم ذی القعده، روز بزرگداشت امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان در 300نقطه کشور برگزار می شود.

    به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گویی با اشاره به نامگذاری پنجم ذی القعده به نام روز بزرگداشت و تجلیل ازامامزادگان در دهه کرامت اظهار داشت:همزمان با دهه کرامت همایش های بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود:ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد. وی اضافه کرد:طبق برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت دربقاع متبرکه و آستان امامزادگان همایش های مختلفی برگزار و از مقام و منزلت امامزادگان تجلیل خواهد شد.

    شرفخانی با بیان اینکه 300همایش بزرگداشت در 31 استان برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد:در اکثر شهرستان ها برای بقاع متبرکه و امامزادگان این همایش ها برگزار و برنامه های متعدد فرهنگی،هنری و قرآنی اجراء خواهد شد. وی تأکید کرد: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور و با پی گیری های سازمان اوقاف روز 5 ذی العقده به عنوان روز ملی امامزادگان تصویب شده است .

    وی تصریح کرد:در این دهه مبارک علاوه بر گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و جشن تکلیف دختران در بقاع متبرکه مراسم میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با مشارکت کاروان های "زیر سایه خورشید" و حضور خدام حرم رضوی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

    شرفخانی در ادامه گفت:یکی از برنامه های روز تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیئت امناء و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه است. افتتاح پروژه های عمرانی و زیرساخت فرهنگی بقاع از دیگر برنامه های ایام دهه کرامت است. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در خاتمه افزود:محصولات فرهنگی متعددی از قبیل پوستر،بنر،فایل صوتی،تابلوهای نمایشگاهی، نرم افزار موبایلی،کتاب،کتابچه با موضوع دهه کرامت بر روی پرتال فرهنگی اوقاف به نشانی mfpo.ir بارگزاری گردید و قابل استفاده است.

     

    برگزاری 40 برنامه ویژه دهه کرامت در استان کردستان

    مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: همزمان با دهه کرامت بیش از 40 برنامه ویژه در نقاط مختلف استان  کردستان و در 10 خانه نور، 625 هیات مذهبی و 27 مؤسسه قرآنی برگزار می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: همه این برنامه‌های مردم محور بوده و توسط خود مردم برگزار می‌شود.

     

    توجه به محرومان، رویکرد محوری جشن های دهه کرامت

    تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه به محرومان از محوری ترین رویکردهای جشن های دهه کرامت امسال است.

    حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه "نگاه یک" شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی افزود: در این دهه یکی از جلوه های کرامت توجه و کمک به محرومان است، بنابراین امسال حرکتی متفاوت در جشن های میلاد رضوی با محوریت توجه و اطعام محرومان آغاز می شود.

    وی بیان کرد: در دهه کرامت امسال همانگونه که عطر رضوی در سراسر ایران اسلامی طنین انداز می شود، به برکت نام حضرت امام رضا (ع) گره گشایی از زندگی مردم نیز صورت می گیرد.

    وی یکی از رسالت های اصلی این نهاد را کمک به محرومان و ضعفا دانست و افزود: اصل رسیدگی به محرومان در سیره تمام معصومین (ع) از جمله حضرت امام رضا (ع) وجود داشته و ما نیز به عنوان پیروان و شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، توجه به اقشار نیازمند و محروم را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

    حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آستان قدس رضوی برای نیازمندان چه خواهد کرد، گفت: دو موضوع تسهیل زیارت و کمک به محرومان، سرلوحه اقدامات آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

    وی افزود: در حوزه کمک رسانی به محرومان نیز توجه ما رسیدگی به مناطق محروم و رفع نیازهای اساسی ساکنان این مناطق است.

    وی با بیان اینکه در کمک رسانی به دنبال اقدامات فعال هستیم و نه منفعلانه، اظهار کرد: تلاش داریم قبل از اینکه درخواستی برای ما ارسال شود، مناطق محروم را با کمک نهادهای مسئول در این زمینه شناسایی کنیم و برای کمک رسانی به سراغ آن ها برویم، البته در این مسیر از ظرفیت نهادهایی چون بسیج سازندگی و کمیته امداد نیز بهره خواهیم برد.

    حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به برخی اقدامات کمک رسانی آستان قدس رضوی در دوره جدید گفت: برای اولین بار، پس از عید فطر سال جاری صدها گروه جهادگر با عنوان "جهادگران رضوی" با همکاری بسیج سازندگی به مناطق محروم سراسر کشور اعزام شدند که خدماتی را در حوزه های عمرانی، بهداشتی – درمانی و تبلیغی – آموزشی به محرومان ارائه کردند.

    وی با بیان اینکه برای تسهیل امر کمک رسانی به محرومان، معاونتی با عنوان "امداد مستضعفان" در آستان قدس رضوی ایجاد شده است، افزود: در کمک رسانی به محرومان به دنبال هم افزایی با سایر نهادهای کمک رسان هستیم و به همین منظور شناسایی مناطق محروم و نیازمندان بر عهده مجموعه هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) است و ما نیز در کمک رسانی ها مشارکت خواهیم کرد.

     

    دهه_کرامت

    همایش بزرگ "در سایه‌سار کریمه اهل‌بیت(س)" در بروجرد برگزار می‌شود

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: همایش "در سایه‌سار کریمه اهل‌بیت(س)" با حضور خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) در شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

    وی افزود: این همایش هزاران نفری برای نخستین بار هم‌زمان با شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) و با آئین پرچم گردانی آستان مقدس این بانوی جلیل‌القدر به همت اداره تبلیغات اسلامی بروجرد برگزار می‌شود.

     

    جشنواره ملی شعر دوبیتی و رباعی رضوی در همدان

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان همدان گفت:به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) و همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی را برگزار خواهد کرد.

    فاضل عبادی با بیان اینکه فراخوان جشنواره ملی شعر دوبیتی و رباعی رضوی آبان ماه سال گذشته منتشر شد؛ افزود: این جشنواره 20 مردادماه امسال، با حضور شاعران برجسته کشور در محوطه آرامگاه باباطاهر برگزار خواهد شد

     

    جشنواره آواها و نواها، بازشناسی در سیره رضوی است

    سیدجواد جعفری گفت:‌ جشنواره آواها و نواهای رضوی به طور قطع می‌تواند در بازشناسی سیره و فرهنگ منور رضوی و شناساندن مکتب وزین اهل بیت علیهم‌السلام موثر واقع شود.

    سیدجواد جعفری با حضور در جمع اعضای هیات انتخاب آثار نخستین جشنواره آواها و نواهای رضوی با تشکر از تلاش دست‌اندرکاران، برگزاری نخستین دوره این جشنواره را نقطه عطفی درجشنواره چهاردهم امام رضا(ع) دانست و گفت: عرض ارادت و توسل هنرمندان و ارادتمندان ساحت مقدس آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در تمام این سرزمین غیرقابل وصف است و این جشنواره که برای اولین بار در ادوار برگزاری جشنواره امام رضا (ع) اجرا می‌شود توانسته اهداف جشنواره را به صورت مطلوب دنبال کند.

    وی افزود: برگزاری موضوعی این جشنواره با تجلیل از خادمان و هنرمندان این عرصه و انتشار آثارشان می‌تواند گامی موثر در شناسایی و معرفی آثار هنری در آشنایی با  فضایل و مناقب امام رئوف باشد.

    دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تصریح کرد: باید با تکیه بر توان هنری و معنویت جشنواره در حوزه آواها و نواهای رضوی، زایش آثار فاخر و ارزشی داشته باشیم و هنر آوایی و معناگرا این جریان محتوایی را پشتیبانی می‌کند.

    محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره ابراز داشت: جنبه‌های معنوی جشنواره آواها و نواهای رضوی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما سعی کردیم در تمامی مراحل برگزاری جشنواره، این مهم را به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی مد نظر قرار دهیم.

    وی ادامه داد: درصددیم تا با جمع‌آوری و شناسایی آثار ارزشمند و برگزیده از تمامی نقاط کشور با تولید یک بسته فرهنگی و هنری و فاخر با موضوع امام رضا علیه‌السلام و معرفی و توزیع آن در سطح گسترده گامی مهم در راستای اهداف و دورنمای متصور جشنواره آواها و نواهای رضوی برداریم.

    استان تهران در ایام دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س)  میزبان برگزاری نخستین جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه های چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  خواهد بود.

     

    خدمت رسانی رایگان پزشکان به محرومین پایتخت در دهه کرامت

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی جشن های دهه کرامت در بیش از 1200 مسجد شهر تهران خبر داد و افزود: برگزاری جشن های دهه ی کرامت به عنوان مهر هشتم و با محوریت مساجد و مشارکت مناطق به همراه برگزاری مراسم سخنرانی و مولودی و آذین بندی از دیگر برنامه هایی است که در طول این دهه در بیش از 1200 مسجد برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران برای رسیدگی به وضعیت محرمان و مستمندان،گفت: با حضور داوطلبانه پزشکان عزیز برنامه ی طبیب هشتم در مساجد و بوستان های منتخب به منظور ارائه ی خدمات پزشکی رایگان به شهروندان در این دهه را شاهد خواهیم بود.

    برپایی جشن های ویژه در بوستان های پایتخت

    عبداللهی با اعلام برپایی جشن های ویژه در بیش از 220 بوستان منتخب پایتخت گفت: با توجه به همزمانی این دهه با فصل تابستان و اوقات فراغت که حضور خانواده های تهرانی را در بوستان ها شاهد هستیم، برنامه ریزی شده تا جشن های ویژه ای نیز با رویکرد اصلی ارتقای سطح نشاط اجتماعی در بوستان های منتخب شهر برگزار می شود.

    وی ادامه داد: در این بخش بیش از 1200 غرفه فرهنگی هنری در مناطق 22گانه در بوستان ها و مساجدی که در طرح داستان تابستان هستند ، در قالب نمایشگاه آثار خوشنویسی و هنرهای تجسمی با عنوان قطعه ای از بهشت، نمایشگاه عکس کرامت با عنوان کرامت کریمان به ارائه ی خدمات خواهند پرداخت.

    برپایی مسابقات ورزشی جام کرامت در محلات شهر تهران

    به گفته عبداللهی مسابقات ورزشی جام کرامت در سطح محلات تهران، جشنواره خانوادگی بادبادک ها و بسیاری از برنامه های دیگر برای بزرگداشت این دهه طراحی و اجرا می شود.

    وی با اشاره به برنامه های گردشگری ویژه این ایام اظهار داشت: برگزاری تورهای گردشگری قم و جمکران ویژه نیازمندان با محوریت سرای محلات و تورهای تهرانگردی با مقصد نهایی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و امام زاده صالح علیه السلام اجرا می شود.

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: همچنین طی این دهه ایستگاه های منتخب مترو با برپایی ایستگاه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان با و همچنین نمایشگاه های فرهنگی با رویکرد اصلی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به ارائه ی خدمات به شهروندان می پردازند.

    برگزاری جشنواره شهردخت و تجلیل از دختران موفق در محلات شهر تهران

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشنواره شهردخت خبر داد و گفت: در این دهه ویژه برنامه هایی را برای دختران موفق در محلات تهران، دختران و خانواده های بی بضاعت شهر تهران اجرا خواهیم نمود که جشنواره شهر دخت بر همین اساس اجرا خواهد شد.

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: همچنین با توجه به نام گذاری روز میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام ا… علیها به عنوان روز دختر برنامه های ویژه دختران عزیز پیش بینی شده است.

    به گفته عبداللهی برگزاری جشن تکلیف ویژه دخترانی که به سن تکلیف می رسند برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با موضوع بلوغ دختران و مهارت های زندگی به همراه بر پایی غرفه های پاسخ به شبهات دینی از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

    وی افزود: در این دهه، از دختران موفق در محلات شهر تهران با توجه به شاخص های تعیین شده تجلیل و تکریم به عمل آمده و ایستگاه های سلامت ویژه ی دختران را در بوستان های منتخب بر پا خواهیم نمود .

    عبداللهی با اعلام اینکه اولین دوره جشنواره شهردخت در منطقه 6 در این دهه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل برنامه هایی از جمله اکران فیلم، مسابقه طراحی هنری، برپایی بازارچه محصولات دخترانه و برنامه های متنوع دیگری است.

    تخفیف 50 درصدی مراکز ورزشی پایتخت در روز 20 مرداد

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: تمامی مراکز ورزشی پایتخت با تخفیف 50درصدی در روز 20مرداد با عنوان ورزش و خانواده، میزبان خانواده های عزیز خواهند بود.

    به گفته عبداللهی، ایجاد پایگاه علمی اندیشکده دختران در 6 نقطه در برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ، تهیه بسته های آموزشی ، معرفی کتاب های شاخص مرتبط با حوزه ی دختران و سایز برنامه های پیش بینی شده در این دهه اجرا خواهد شد.

    وی از برگزاری کارگاه و مسابقه دل نوشته های دخترانه و پدرانه با محوریت سازمان زیباسازی خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تحکیم بنیان خانواده و طی فراخوانی پیام ها ودل نوشته های دختران و پدران به صورت سابقه انتخاب و به نمایش گذاشته شده و در نهایت منتشر خواهد شد.

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین برج میلاد و مجموعه ی عباس آباد جشن های بزرگ دهه کرامت را در طول این دهه به همراه فضا سازی محیطی برگزار خواهند نمود .

     

    آغاز نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان روستایی آبادان
    رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان عصر پنجشنبه در حاشیه آغاز به کار جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان روستایی اظهار کرد: این مسابقات برای نخستین بار در میان زنان روستایی و در بخش های تولید صنایع دستی و ورزش برنامه ریزی شده است.

    پیمان ادیبی افزود: بانوان روستا در این رویداد ورزشی – تفریحی در بخش طبخ غذاهای سنتی و تولیدات صنایع دستی شرکت دارند و جوانترها نیز به رقابتهای ورزشی با یکدیگر می پردازند.

    وی از حصیربافی، جارو بافی، مسابقه طبخ غذا، پیاده روی، دوی سرعت به عنوان برخی زمینه های قابل رقابت در میان بانوان روستایی نام برد و اضافه کرد: همچنین به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر مسابقاتی با حضور مشترک مادران و دختران در حال برگزاری است.

    رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان بیان کرد: مسابقات در بخش طبخ غذا و صنایع دستی با معرفی برترینها و اهدای هدایا به اتمام رسید اما مسابقات در بخش ورزشی همچنان ادامه دارد.




    تاریخ : یکشنبه 95/5/17 | 10:19 صبح | نویسنده : طیبه خمیسی | نظر
    

  • paper | خرید بک لینک | اخبار وب
  • فروش Backlinks | sales Reporter